Sekarang ini harga ikan sungai mahal sungguh (kata orang terengganu).Ialah apa tidaknya .Aku tanya harga ikan kerai dah sampai 40 hingga 60 ringgit sekilo.Wow terkejut juga aku.Baik aku pergi kedai dan makan sekali kat kedai tu lagi jimat.

Kalau beli ikan nak siang (term ) dan masak pulak .Makan pun takkan nak habiskan sekor tu sekali gus.Rugi pulak rasanya kalau satu keluarga makan.Baru lah berbaloi kata orang nak habiskan 80 ringgit tu.

Lagi pun bukan senang nak cari ikan sungai fresh punya.Silap haribulan terkena beli ikan sungai kolam atau belaan punya,dah tak fresh.Dah lah mahal, bila makan aje macam nak muntahkan balik ikan tu.

Reblog this post [with Zemanta]