Tahun ni nampaknya kita akan menyambut hari kemerdekaan di bulan Ramadhan iaitu bulan puasa.Aku pun tak dapat agak sambutan kemerdekaan macamana.Namun detik hati merasakan kurang sikit meriah agaknya. Tambahan pula musim batuk sekarang ni H1N1 tambah merebak.

Memang ler sebagai rakyat Malaysia di bumi bertuah ini kita sepatutnya merayakan nya.Walaubagaimanapun bulan puasa ni letih sikit nak berjemur dan bersesak di tengah panas tu.Aku rasa cara sambutan kali ini kena ubah sikit.Tak semestinya masa merdeka kita berarak ajer.Ada banyak cara lain lagi.Itu pendapat aku ajer.

50 tahun lebih dah merdeka.Kira nya dah matang lah negara kita.Rakyatnya bagaimana pula?.

MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!….puasa dulu weh baru merdeka.