Ramadhan baru harapan baru

Ramadhan kali ini berlainan dengan ramadhan tahun-tahun sebelum.Ini adalah kerana pada tahun 2018 in,aku puasa tanpa orang tersayang di sisi.Memang terasa amat kelainan sekali.Sudah tiada suara hingar taktkala persediaan until berbuka dan sahur.Anak-anak sudah ada kehidupan sendiri sebahagiannya.Memang sunyi sangat.

Tahun ini juga selesai PRU14,menyaksikan kerajaan baru memerintah,menjanjikan harapan baru.Harapan baru agar kehidupan lebih selesa dan ceria dengan harga barangan stabil.

Aku kebetulan keluar meninjau di kompleks perniagaan ,adakah sambutan Raya tahun ini lebih meriah dengan janji GST dihapuskan.

Published by Galing BOY

Lahir,membesar dan tinggal di kampong.Asal lahir dari Galing.Pendidikan awal di sk galing dan menetap 20 tahun lebih di kampong Galing dan seterusnya berhijrah ke kawasan kampong berhampiran. Medapat pendidikan awal di SK Galing dan sekarang ini menjalankan usaha sendiri.

One thought on “Ramadhan baru harapan baru

  1. hadir disini semasa PKPP 6/7/2020.Negara masih dalam proses mengharungi pandemik covid19.Malaysia telah berjaya melandaikan lengkok penularan sementara banyak negara masih berjuang .Alhamdulillah.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.