apa nak jadi sekarang ni.Hujan sekejap dah banjir .Itu lah yang berlaku di kampong dekat tempat aku duduk.Hujan malam aje.Hari siang dah banjir.Aku tengok tempat lain juga tapi tak banjir.Macam kuala lumpur pulak.Banjir kilat dah melanda kampong.

Memang dah lama kampong ni tak dikorek longkangnya.JPS tu kalau tak banjir tak jengok dier longkang tanah tu.Malas lah aku nak cakap.Kalau masa belum banjir la kena korek longkang.Kalau dah banjir nak buat aper.Dah terlambat dah.

Dah 2 tahun longkang tanah kat kampong chendering tu tak dikorek.Memang la  banjir.Kalau hujan sejkejap pun banjir sebab air dah tak tau nak pergi mana.

Advertisements