Raya sakan dah buat.Sekarang ni apa nak buat lepas raya sakan tu.Aduh letihnya tak hilang lagi.Aku rasa perkara pertama yang kena buat ialah rehatkan diri dulu.Mana taknya kaki pun dah lenguh memandu tekan pedal minyak.Berjalan kesana-sini melayan tetamu dan cari air batu..Rehatkan juga minda.Ada masa tu cari la roti canai dan teh tarik mamak.Biasanya aku pergi Aliff restoran kat bandar ni.Relax jer.ader aircond lak.
Lepas tu mula lah fikirkan nak buat rumah terbuka mana yang ada lebih duit sikit.Jamu ler kawan-kawan dan jiran yang tak sempat beraya ngan kita dek balik kampong.Aku pun dah buat hari sabtu lepas.Ala buat ala kadar jer.Aku buat laksa dengan kuah putih,nasi dagang terengganu,nasi kway teow lakna dan pudng kit.Itu jer.
Lepas rumah terbuka.kemas lah pinggan mangkuk hidangan.Ni yang payah ni. Buat slow2.Sikir-sikit tiap2 hari.Kalau nak senang pakai pinggan dan cawan kertas ajer.
Lepas ni nak beraya rumah terbuka kawan-kawan dan jabatan-jabatan kerajaan dan korporat pulak.Tak pergi kan rasa hati pulak member.
Renung2 dan fkir2 la.wassalam

Advertisements