Hai selamat Hari Raya..Tu la lagu yang biasa berkumandang dekat-dekat nak raya ni.10 hri lagi dah nak raya.Aku tak siap maner pun lagi. Esok ataulusa aku nak ke KL.Mungkin gi shopping kat Jalan TAR ker atau Bukit Bintang ker.Tak tau lagi…
Aku perasan tahun ni harga baju raya dah naik.Yang lain-lain naik juga….cuma pendapatan juga tak naik-naik.Naik macamana, aku bukannya makan gaji..he heh.he..
Hai selamat hari Raya…padat juga jadual aku dalam 10 hari ni.Banyak lagi benda belum buat…Lepas balik dari kl ni aku nak mula kemas-kemas untuk sambut raya.Ala..kemas sikit2 jer.bukannyaaper tak de ler sepah sana sepah sini.Lepas kemas-kemas balik kampong.Tinggallah hantu beraya kat rumah…
Hai selamat hari Raya..lagu raya dah mula didengari di corong2 radio.Tapi kat pasaraya masa mula puasa lagi dah pasang dah.Cina yang tak raya pun sibuk nak raya…
Hai selamat hari raya..raya 10 hari lagi badan aku tak turun juga.tahun ni baru turun 1kg lebih ajer.Biasanya bulan puasa badan aku turun 5/6kg.Agaknya tahun ni makan banyak kit.Mana taknya pergi Bazar Ramadhan sedap benor mata memandang,sedap lagi tangan membeli..
Akhir sekali,selamat hari raya kepada semua anak kemanakan,saudara mara,sahabat handai,mana yang kenal dan tak kenal..semuanya….

