Balik Raya Kat Kampong

Kalau Raya tak sah kalau tak sebut pasal balik kampong.Kali ini aku raya kat Kuala Berang.Tak sangka juga Kuala Berang pun traffic jam pada raya kali ini.Yang teruk jam ialah jalan Kuala Berang ke Terengganu,Kuala Terengganu ke Kuantan, dari Kelantan ke Kuala Terengganu.

Aku nasib juga tau sikit2 pasal jalan kat sini.Tak ler teruk mana.Kat kampong ni lauk pauk dia masa raya ni lain kit.Ada tambahan lauk kampong menambah selera.Mana tidak nya kedai pun tak bukak lagi nak beli.

Macam biasa ler lauk petai, buku,tempoyak,sayur paku pakis,ikan singgang dan sambal belacan.Pilih jer mana yang berkenan.

Tambah pula dengan tapai sebagai pencuci mulut.Itu belum masuk susu masam lagi.Emmm!.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s